![blog-post](/media/lescrafties_pendeloque_curtains_handmade_design_3-scaled-2000x1714.jpeg)
Bağlanmak ne demek?
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
22 Mart 2022
İçinde bulunduğumuz ay, staj ve işe alım programları ilanlarının dolup taştığı dönem. İlanlarda kullanılan stok fotoğrafları görünce “yaratıcılık bu işin neresinde” sorusunu sormadan edemedik. Meta’da avatar oluşturan, mobil oyun turnuvalarında akıl almaz karakterler yaratan, NFT dünyasında üretilenleri takip eden hedef kitlemizi bu stok fotoğraflarla etkilemek mümkün mü? Veya şöyle soralım: Gerekli mi? Yaratıcılık işin neresinde olmalı, yaratıcılık yok olmadan yepyeni bir iş alanına dönüşmeli mi?
Geçtiğimiz çeyrek dönemde metaverse tam bir çılgınlığa dönüştü. Metaverse ajansları, yatırım alan şirketler, televizyon programları, sosyal medya yayınları, bu alanda fikir paylaşan ve yol gösteren önderler bir anda ne oldu da etrafımızı sardı? Oysa bu trend 2021 yılı ocak ayında Wunderman Thompson’un 2021 trend raporunda en ön sıralarda yer alıyordu. 6 aylık sessizlik sonrası Türkiye’de en öncelikli gündem haline geldi ama bu sanal evrenin istenen seviyeye gelmesi için önümüzde henüz 5 yıl olduğunu öğrendik. Şu anda 90'ların başındaki oyunlar benzeri bir görüntüye hayranlık beslememiz bekleniyor.
Yine Wunderman’ın efsane rapor ve makalelerinden bir tanesinde tüm bu geliştirilen evrenlerde hepimizin arayışının yaratıcılık olduğuna değiniliyordu. Biz de son dönemde yaratıcılık konusuna bir hayli odaklanmış durumdayız. Son 2 aydır yayınlanan iş ve staj ilanlarındaki stok fotoğrafları hayretle izliyor, görsel ve metin boyutlarındaki uyumsuzluklara açıkçası biraz üzülüyoruz.
Geçtiğimiz hafta 30 üniversite ve lise öğrencisiyle gerçekleştirdiğimiz odak grup çalışmasının verilerini de önümüzdeki hafta sizlerle paylaşacağız.
2019-2022 döneminde 5 farklı stok görsel sitesinde people (insan), employee (çalışan) adıyla en çok indirilen fotoğrafları sizlerle paylaşmak istedik. Ücretsiz kaynaklardan alıntılanan fotoğrafları ezberlediğimiz için onlara yer vermiyoruz. : )
Bu fotoğraflara baktığınızda tam olarak ne hissediyorsunuz? Sizde nasıl bir his uyandırıyor?
Eğer sizin de aklınızdan bu görsellerin jenerik olduğu düşüncesi geçiyorsa, siz de yaratıcılık yetkinliği gelişmiş bireylerdensiniz demektir.
Yaratıcılığınızı geliştirmek, çalıştığınız üçüncü parti şirketlere de kendinizi daha iyi anlatmanızı hatta zaman zaman fikrinizi daha sağlıklı savunmanızı sağlayacaktır. Bugün bir fikir ve içerik geliştiren herkes, tasarladığı içeriğin kullanıcıda bir deneyim yaşatmasına odaklanıyor. Burada deneyim denince akla içselleştirme, kişiselleştirme adımları geliyor.
92 milyon abonesi bulunan Youtuber Mr. Beast 2021 yılında yarattığı içeriklerle 54 milyon dolar kazanmış. Yukarıdaki fotoğrafların sizde yarattığı izlenimden sonra şimdi de Mr. Beast’in bir videosunu izlemenizi öneriyoruz:
Şimdi tüm bunları bir kenara koymadan düşünmenin tam zamanı: yaratıcılık kimin işi ve bir iş alanına dönüşmeli mi?
Bizce evet. Yaratıcılık ve buna bağlı içerik geliştirme, yenilikleri de beraberinde getirecek. Düşünülmeyenin düşünülüp yapılması sadece kreatif ekiplerin kontrolünde değil, fikir sahibi herkesin elinde anlamlı bir değer olabilmeli.
Bunu desteklemek için -logue olarak içerik geliştirme atölyeleri ve hikayecilik eğitimleri de düzenliyoruz. Meseleyi, paylaşmak istediklerimizi en etkili biçimde anlatmanın yollarını birlikte aramaya devam edeceğiz.
feryal
Wunderman Thompson- https://www.wundermanthompson.com/insight/the-future-100-2022
Tavsiye: Scott Belsky- medium / Creativity
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …
BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …
İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …