![blog-post](/media/lescrafties_pendeloque_curtains_handmade_design_3-scaled-2000x1714.jpeg)
Bağlanmak ne demek?
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
22 Kasım 2021
Mitler, bazı gizemli olayların neden gerçekleştiğini açıklamak veya nasıl davranmamız ve düşünmemiz gerektiğini doğrulamak amacıyla ortaya çıkan ve nesilden nesile aktarılan hikâyelerdir. Kültürler, etraflarındaki dünyayı açıklamak için mevcut bilgilerden faydalanamadıklarında mitler üretirler. David Burks tarafından kaleme alınan 2015 yılında Türkçe adı “Yaratıcılık Mitleri” ile raflarda yerini alan kitap, yaratıcı fikirlerin aynı zamanda faydalı fikirlere dönüştürülmesini çarpıcı örneklerle ele alıyor.
Bugüne kadar çok yaratıcı olduğunu düşündüğümüz fikirlerin, kullanışlı ve aynı zamanda akıcı oluşlarının arkasındaki hikayeleri de eğlenceli bir üslupla paylaşıyor.
Yaratıcı bir fikrin önüne geçen en bütük engelin mitler olduğu konusu oldukça dikkat çekici. Bugün, orta ve büyük ölçekli kurumların çalışacakları pozisyon veya uzmanlık alanı bağımsız herkeste aradığı bu “yaratıcılık” geleneksel yollarla bulunması zor hale gelince en yenilikçi çözüm TikTok’tan geldi.
Eylül 2016’da ByteDance tarafından piyasaya sürülen TikTok, temelde 15 saniyelik kısa videolar üretilen bir sosyal medya uygulaması. Uygulama bugün 1,2 milyar kullanıcıya sahip. Pakistan, Hindistan ve Hong Kong’da kullanımı yasak olan bu uygulamada takipçi kazanmak ve tiktoker denen sıklıkla takip edilen kullanıcı olmak diğer uygulamalara oranla daha kolay.
2021 yılı içerisinde TikTok, “Resumes” Özgeçmişler adıyla yeni bir akıma daha imza attı. Geçtiğimiz ay Amerika’da pilot uygulaması başlayan TikTok Resumes, işe alım süreçlerini “mitlere” inat değiştiren bir uygulama.
Microsoft, Google, Amazon, Mckinsey&Company, Deloitte ve Tesla gibi kurumların işe alım süreçlerinde hizmet aldıkları Wonsulting danışmanlık şirketinin katkılarıyla geliştirilen TikTok Resume birkaç açıdan oldukça yenilikçi.
Gelelim ön yargılara… Son dönemde fotoğrafsız, kişisel bilgilerin en aza indirildiği özgeçmişlerin yanında, görsel bir çalışmayla kendini tanıtmak ön yargılara neden olmayacak mı? İşte bu sorunun cevabı, kurumların çeşitlilik politikalarıyla desteklenerek nasıl yaşatılacak, göreceğiz. İçine kapanık, videodan hoşlanmayan bir profil ile sosyal medya fenomeni olacak seviyede dışa dönük bir profil eşit yönetilecek mi?
“Seni neden işe alalım?” sorularından, “beni işe alırsanız, size fayda sağlayacağım alanları bu videoda saymak isterim”lere uzanan bu yolculuk, değişimin ve yeniliğin en somut göstergesi. İşte bu nedenle, denenmesi bile devrim niteliğinde diye düşünüyorum. David Burks’ün dediği gibi “Müthiş fikirler üretmek için bir dış güç inancına bel bağlamak zorunda değiliz. İhtiyacımız olan her şeye zaten kendi içimizde sahibiz.”
-feryal-
fotoğraf: Ekim 2021, İstanbul
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …
BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …
İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …