blog thumb

Mitler, bazı gizemli olayların neden gerçekleştiğini açıklamak veya nasıl davranmamız ve düşünmemiz gerektiğini doğrulamak amacıyla ortaya çıkan ve nesilden nesile aktarılan hikâyelerdir. Kültürler, etraflarındaki dünyayı açıklamak için mevcut bilgilerden faydalanamadıklarında mitler üretirler. David Burks tarafından kaleme alınan 2015 yılında Türkçe adı “Yaratıcılık Mitleri” ile raflarda yerini alan kitap, yaratıcı fikirlerin aynı zamanda faydalı fikirlere dönüştürülmesini çarpıcı örneklerle ele alıyor. 

Bugüne kadar çok yaratıcı olduğunu düşündüğümüz fikirlerin, kullanışlı ve aynı zamanda akıcı oluşlarının arkasındaki hikayeleri de eğlenceli bir üslupla paylaşıyor.

Yaratıcı bir fikrin önüne geçen en bütük engelin mitler olduğu konusu oldukça dikkat çekici. Bugün, orta ve büyük ölçekli kurumların çalışacakları pozisyon veya uzmanlık alanı bağımsız herkeste aradığı bu “yaratıcılık” geleneksel yollarla bulunması zor hale gelince en yenilikçi çözüm TikTok’tan geldi.

Eylül 2016’da ByteDance tarafından piyasaya sürülen TikTok, temelde 15 saniyelik kısa videolar üretilen bir sosyal medya uygulaması. Uygulama bugün 1,2 milyar kullanıcıya sahip. Pakistan, Hindistan ve Hong Kong’da kullanımı yasak olan bu uygulamada takipçi kazanmak ve tiktoker denen sıklıkla takip edilen kullanıcı olmak diğer uygulamalara oranla daha kolay.

2021 yılı içerisinde TikTok, “Resumes” Özgeçmişler adıyla yeni bir akıma daha imza attı. Geçtiğimiz ay Amerika’da pilot uygulaması başlayan TikTok Resumes, işe alım süreçlerini “mitlere” inat değiştiren bir uygulama.

Microsoft, Google, Amazon, Mckinsey&Company, Deloitte ve Tesla gibi kurumların işe alım süreçlerinde hizmet aldıkları Wonsulting danışmanlık şirketinin katkılarıyla geliştirilen TikTok Resume birkaç açıdan oldukça yenilikçi.

  • Alışılagelen bir işe alım sürecinde, aday işverene göre çok daha pasif ve adımların işletilmesini bekleyen taraftayken, TikTok Resumes sayesinde aday kendisini çok farklı açılardan ortaya koyabiliyor. Bir iş görüşmesinde “hobiler” sorusu en sonda belki sorulurken, şimdi işveren önce aday profilinde yer alan tanıtım videosunu izliyor.
  • 15 saniyelik bir videoda kendini ortaya koymak, tüm mitleri bir kenara bırakıp aynaya bakmak anlamına geliyor. Yaratıcılık, güven yaratma, çözüm odaklılık ve hatta analitik düşünme becerileri bile bu çalışmada ilk izlenimi ortaya koymak adına kullanılacak yetkinlikler arasında yer alıyor.
  • İş başvurularının gizliliği konusunda da alıştığımız duvarlar yıkılıyor. #TikTokResumes etiketi sayesinde sadece başvurulan kurum yetkilileri değil, diğer işe alımcılar da videonuzu görüntüleyebiliyor.

Gelelim ön yargılara… Son dönemde fotoğrafsız, kişisel bilgilerin en aza indirildiği özgeçmişlerin yanında, görsel bir çalışmayla kendini tanıtmak ön yargılara neden olmayacak mı? İşte bu sorunun cevabı, kurumların çeşitlilik politikalarıyla desteklenerek nasıl yaşatılacak, göreceğiz. İçine kapanık, videodan hoşlanmayan bir profil ile sosyal medya fenomeni olacak seviyede dışa dönük bir profil eşit yönetilecek mi?

“Seni neden işe alalım?” sorularından, “beni işe alırsanız, size fayda sağlayacağım alanları bu videoda saymak isterim”lere uzanan bu yolculuk, değişimin ve yeniliğin en somut göstergesi. İşte bu nedenle, denenmesi bile devrim niteliğinde diye düşünüyorum. David Burks’ün dediği gibi “Müthiş fikirler üretmek için bir dış güç inancına bel bağlamak zorunda değiliz. İhtiyacımız olan her şeye zaten kendi içimizde sahibiz.”  

-feryal-

fotoğraf: Ekim 2021, İstanbul 

Latest posts

blog-post

Bağlanmak ne demek?

Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …

29 Kasım 2021 4 dakika okuma

blog-post

Bir ricam olacak

Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …

21 Şubat 2022 4 dakika okuma

blog-post

Biraz duyguyla işlem tamam mı?

BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …

10 Ocak 2022 2 dakika okuma

blog-post

Biz bir aile değiliz

İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …

07 Şubat 2022 2 dakika okuma