![blog-post](/media/lescrafties_pendeloque_curtains_handmade_design_3-scaled-2000x1714.jpeg)
Bağlanmak ne demek?
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
28 Temmuz 2023
Kediler onu yakalayamaz. Gerçek mi hayal mi olduğu tam anlaşılmaz.
Bilinmezin içinden doğan bu kahraman: Hızlı Gonzalez. İşte bugün bize yetenek kazanım dünyasının sorununu anlatıyor.
Bir varmış, bir yokmuş. Lafı çok uzatmadan paylaşayım,herkes gidiyor.
Gallup 2023 Çalışma Ortamı Raporu bize çok önemli ayrıntılar sunuyor.
Pandemi sonrası bağlılığın global ölçekte artığını belirten rapor, bağlı olmayan çalışanların hız kesmeden ayrılacağını neredeyse garanti ediyor. Bu hepimizin bildiği ve hiç de şaşırtıcı olmayan bir durum. Ancak bu noktada iki bilinmesi gereken başlık var.
Bunlardan ilki, pandemi döneminde ülkesinden ayrılan ve ülkesinin ekonomik şartlarında bugün bir sorun olmadığını düşünen gençler. O uzak ülkelerden kendi vatanlarına dönmek için iş bakıyorlar. Rapor bu durumu oldukça zorlu geçen bir dönemden sonra yuvaya dönüş ve duygusal olarak ailesini, sevdiklerini çok özlemekle açıklayabiliyor.
Bu konu her ne kadar Türkiye'den koşarak kaçan iş insanlarımız ve gençlerimiz için geçerli olmasa da ikinci konu son derece ilgili. Sessiz istifa yerini sesli istifaya bırakmak üzere. Bu grupta yer alan çalışanlar, geçmişte 'kopuk' çalışan olarak adlandırdığımız kişilerle benzer özellikle gösterse de, bir farkları sistemdeki herkesi zehirleme çabaları olarak açıklanıyor.
Raporda yer alan tüm verilere hızlıca erişmek mümkün. Gallup bu yıl rapor içerisinde bir de katılımcılardan bazılarının açık uçlu notlarına yer vermiş. Burada paylaşılan ifadeler oldukça ilgimi çekti.
- Yöneticisinin daha etkin olmasını isteyenlerin sayısı çok yüksek. Sessiz, karar süreçlerinde yer almayan yöneticiler bugünün iş dünyasında artık en çok nefret edilen kişilere dönüştü. Yönetici Değerlendirme Merkezlerinde bu noktada yapılabilecekler çokken, yalnızca iş becerilerini dikkate alarak terfi süreçlerini düzenleyen kurumların sayısı bir hayli fazla.
- Çalışanlar daha fazla ayrıcalık, daha fazla sosyal imkan yerine daha çok zaman istiyor. Ailesine, sevdiklerine, inançlarına, hobilerine zaman ayırmak istisnasız herkesin hayali. Bu noktada geçmişten bu yana devam eden sosyal kulüpler gibi bazı çalışmaları gözden geçirmenin tam zamanı diye düşünüyoruz.
- Çalışanların hemen hemen yarısı farklı iş ve kariyer arayışında olduğunu belirtiyor. Bu da aslında kurumun kültür olarak önüne geçmek için biraz çaba harcaması gereken bir nokta.
Peki neler yapılabilir?
Gallup'un önerilerinin son derece değerli olduğunu düşünerek paylaşıyoruz. -
- Yetenek olduğunu düşündüğünüz çalışanlarınızla düzenli organizasyona katkısını paylaştığınız görüşmeler yapın.
- Onların kariyer planlarını birlikte çizin, belirli noktalarda objektif bir kariyer koçluğu yapın.
- En iyi 3 çalışanınızın yetkinliklerini bir kenara not edin. Onları neden seçtiğinizi bilin ve onların yerine geçebilecek kişileri yetiştirin.
- İlham veren liderlerinize sımsıkı sarılın. Eğer kurumun değerleri de çalışanları yüreklendiriyorsa, tüm bu hikayeyi çalışanlara düzenli anlatın. İç iletişim çalışmalarınıza dahil edin.
- Ayrılma hızının yüksek olduğu ekiplere işe alım hızını da artıracak yetenek havuzları kurun. Eski bir yöntemdir ama her zaman işe yarar.
Son olarak, çalışanlarınızı dinleyin ve gerçekçi olun.
-logue olarak bu alanlarda ve yeniden değerlendirilmesi gereken tüm çalışan deneyimi adımlarında yanınızda olduğumuzu bilmenizi istiyoruz. Bize merhaba@logue.com.tr demeniz yeterli. Hızlı Gonzalez'leri hızla yakalamak çare değil, onların koşarak gelmelerini sağlamak elimizde!
https://www.gallup.com/workplace/229424/employee-engagement.aspx
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …
BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …
İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …