Bağlanmak ne demek?
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
28 Şubat 2022
Uzun süredir global seviyede her ülke zor zamanlardan geçiyor. Pandemi ile başlayan küresel sarsıntılar, bazı ülkelerde ekonomik, bazı ülkelerde politik ve sosyal pek çok sarsıntıyı da beraberinde getirdi. Şu anda gündemde olan savaş ile birlikte hepimiz benzer duygular içindeyiz. Zor zamanlarda iletişim çalışmaları da kurumlar bünyesinde en değerli ancak bir o kadar da nazik yönetilen süreçler haline gelir. Peki, o zor anlarda iç iletişimde neler yapmalı, nelere dikkat etmeli?
İç iletişim çalışmaları, yalnızca İnsan Kaynakları’nın çalışanlarına söyleyeceklerini paylaştığı mesajları değil, liderlerden, diğer pek çok birime kadar kurum içinde kültürün oluşmasına da etki eden tüm içerikleri kapsar. Pek çok kurumda bir kaç yıl öncesine kadar her ekip kendi uzmanlık alanındaki mesajları yazıverirken, şimdi iç iletişim ekipleri merkeziden ortak bir içerik ajandası yöneterek ilerliyor.
Başarıları, iyi ve güzel haberleri duyurmak için biraz coşkulu bir ton kullanmak çok daha kolay gibi gelirken, zor zamanlarda, toplumsal boyutta veya kurum özelindeki pek çok olayda bilgileri samimi bir dille anlatmak ve iletişime özen göstermek için ne yapmak lazım sorusu ön plana çıkıyor.
Ukrayna Devlet Başkanı Zelensky son bir kaç gündür parlamentoda yaptığı açılış konuşmasında söyledikleriyle dikkat çekiyor. "Resmimi ofislerinizde istemiyorum. Başkan bir ikon, idol ya da portre de istemiyorum. Bunun yerine, çocuklarınızın bir resmini asın ve her karar verdiğinizde ona bakın." sözü aklıma bir kez daha empatinin önemini getiriyor.
İç iletişimde öne çıkması gereken değer ve adımları incelerken ilk sıraya ve odağa empatiyi koymamız gerekir. Yaşadığımız her olayda, bu durumdan etkilenen çalışanlarımız olup olmadığını bilerek mesajları çalışmak çok önemli olur. Çalışanlar, onların gündemlerinden haberdar olduğumuzu anladıklarında, bu kurumda daha iyi anlaşıldıklarına dair bir mesaj alır ve mutlu olurlar.
İkinci önemli nokta, çapraz iletişim kurabilmekten geçiyor. Tek bir kanaldan iletişime geçmek, hele ki bu kanal etkileşime kapalıysa, bugünün dünyasında çalışanları pek de mutlu etmiyor. Cevap verilebilen, çalışanların da aktif söz alabildiği ortamlar yaratarak meseleleri her açıdan ele almak son derece samimi bir kültüre giden ilk adım olabilir.
Son derece jenerik gelse de, sade ve yalın mesajlar bu çalışmaların olmazsa olmazı. Çoğu zaman Türkçede uzun cümleler kurma alışkanlıklarımız konuyu karmaşık hale getirebiliyor. "Öyle olduğundan", "Böyle olacağından dolayı" diye uzattığımızda okuyucu alt bir mesaj aramaya başlayabiliyor. Bu dönemde daha da popüler olan video içerikleri ve canlı yayınlar bu yalın ve samimi çalışmaları ilk ağızdan herkese ulaştırmamızı sağlıyor. Dolayısıyla tercihiniz videolar da olabilir.
Son olarak devamlılıktan söz etmeliyiz. Daha önce ne demiştik, şimdi ne diyoruz? İçinde bulunduğumuz durumlara göre paylaşımlarımız değişkenlik gösterse de kurumun stratejisi, iletişim öncelikleri ve planı en azından bir yıl aynı doğrultuda ilerlemeli. Bu tip sürdürülebilir planlar çalışanların da mesajları daha iyi kavramasına yardımcı oluyor.
-logue olarak, hizmet verdiğimiz kurum ve kişiler için yukarıda paylaştığımız temel odak alanları ışığında sağlıklı, kurum kültürüne uygun stratejiler tasarlıyor ve örneklerle uyarlıyoruz. Dünya gündemini ve değişen koşulları yakından takip ediyor, yeni gereklilikleri çalışmalarımızda uyguluyoruz.
Savaşsız bir dünya dileğiyle.
Tavsiye: Tracy Brower- https://www.forbes.com/sites/tracybrower/2021/09/19/empathy-is-the-most-important-leadership-skill-according-to-research/?sh=5ea884583dc5
Fotoğraf: Unsplash, Yura Khomitskyi
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …
BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …
İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …