blog thumb

Oryantasyon programlarının birbirine çok benzemeye başladığı bir dönemden geçiyoruz. Dijitalleşme burada da yaratacılığı azaltmaya başladı. İyi bir oryantasyon programı tasarlamak için elde avuçta ne olması lazım, kimler işin içinde olmalı? Cevabı için aklımıza danışmanlık dünyasının sevilen dizisi Suits geldi. 

Mike, önde gelen hukuki danışmanlık şirketlerinden birisinde oldukça ün kazanmış avukat Harvey'nin yanında işe başlar. Hukuk fakültesinden atılan, muhteşem bir fotografik hafızaya sahip olan Mike'ın kariyer yolu, Harvard mezunu Harvey Specter ile mülakat aşamasında kesişir. New York'un en ünlü avukatlarından Harvey ile 'uyumlanma' yolculuğu, bu şirketin de pek çok dinamiğini anlamaktan geçer. 

Akıl oyunları, bitmek bilmeyen mesailer ve biraz da aşk ve arkadaşlık derken, dizi iş dünyasının üzeri örtülen pek çok yanını en acıtan haliyle gözler önüne seriyor. IMDB puanı 10 üzerinden 8.4 olan dizinin beğenilmesinde bir rol de Megan Markle olabilir:)

Sinema sohbetini bir yana bıraktığımızda, işe yeni başlayan bir çalışanın işi işte öğrenmesi gibi, kurum kültürünü de yaşayarak mı görmesi lazım, yoksa onu bu süreçte rahat ettirecek bir yönlendirmeye ihtiyacı var mı?

Dünya üzerinde bugün 150'den fazla dijital oryantasyon programı süreci bulunduğu belirtiriliyor.* Bu dijital programlar, oryantasyon adımlarını eksiksiz yönetmek ve çoğu zaman kurum içi süreçleri biraz olsun toparlamak adına hazırlanmış yazılımlar. Bugün, sektör bağımsız oryantasyon programlarında hoşgeldin hediyeleri (logolu pek çok ürün içeren), hoşgeldin toplantıları, fiziksel veya dijital buluşmalar, buddy adını alan kıdemli bir çalışanın yol gösterdiği ve akla takılan soruları içeren destek mekanizmaları mevcut. 

Peki, hangileri çok önemli?

- Dijital süreç yönetimi için bir araç kullanmak özellikle adayın evrak toplama sürecinde en mutlu olduğu adımlardan bir tanesi. 

- Destek mekanizmaları: Buddy adını alan kıdemli çalışanların yol göstericiliği son derece değerli. Ancak en önemli nokta, bu kişilerin nasıl bir iletişim kurdukları. Bu kişilerin iletişim performanslarının önemli olduğuna tüm uzmanlar dikkat çekiyor. 

- Segmentasyon. İşte bu olmazsa olmaz. Çünkü bugünün çalışan deneyimi hepimize nihayet her grubun ihtiyaçlarının farklılaştığını kanıtlamış durumda. 

Ve bu yılın Çekici İşverenler Araştırması 2023 (Universum) verilerinin de açık açık ortaya koyduğu gibi bu programların amacının eğlenmek, sohbet etmek, yeni arkadaşlar edinmenin çok ötesinde kurumun ana amacını, ulvi yolculuğunu çalışana geçirebilmesi gerekli. 

Bir üretim şirketinin fabrika gezisinin okul gezisi formatından çıkıp, verilerle desteklenerek çalışanı üretim hikayesinin içine çekebilmesi gerekli. Gerçek örnekler ve yerinde uygulamalarla zenginleşen bir oryantasyon programı, çalışanın merhaba dediği yeni dünyayı anlamasının çok ötesinde, bağlılığına da birebir etki ediyor. 

Harvey gibi ekibine yeni katılan kişilerin yöneticilerinin de ciddi anlamda uyumlama sürecine katkı sağlaması gerekiyor. Harvey gibi derken onun gibi yapmamak ve kurum kültürünü iş yapış modelinin önüne koymak kritik. Aman dikkat. Bunun için de yöneticilere yol gösterici bir strateji sunmanın faydalı olacağı görüşündeyiz. 

-logue ekibi olarak sadece bu yıl 4 farklı oryantasyon programı tasarladık. Her biri birbirinden çok farklı ancak çalıştığımız kurumlar için çok anlamlı oldu. Siz de oryantasyon adımlarınıza birlikte göz atalım, çalışan deneyiminde bağlılığa katkı sağlayan bir proje çalışalım isterseniz bize ulaşmanız yeterli. merhaba@logue.com.tr'deyiz. 

-feryal-

*Rethinking Onboarding, Temmuz 2023 Forbes

Latest posts

blog-post

Bağlanmak ne demek?

Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …

29 Kasım 2021 4 dakika okuma

blog-post

Bir ricam olacak

Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …

21 Şubat 2022 4 dakika okuma

blog-post

Biraz duyguyla işlem tamam mı?

BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …

10 Ocak 2022 2 dakika okuma

blog-post

Biz bir aile değiliz

İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …

07 Şubat 2022 2 dakika okuma