Bağlanmak ne demek?
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
09 Mayıs 2022
Özellikle pandemi ile değeri anlaşılan bir alan iç iletişim. İçerik üretimi, etkinlik yönetimi, dijital iletişim, lider iletişimi ve kültürel çalışmaların hepsini de öyle veya böyle kapsıyor. İç iletişim neden bu denli popüler oldu? Bir şeyleri bu denli açık konuşmamız gerektiği nereden ortaya çıktı?
Çok şaşırtıcı olmamakla beraber, çalışma kültürü şeffaf iletişimden geçer oldu. Çalışanların iş süreçlerine katılımı, iç iletişimin ve çoklu kanal kullanımının yolunu açtı.
İletişim profesyoneli Bill Quirke, iç iletişimin öneminin geç anlaşıldığını dile getirirken, kurum içi doğru ilişkiler kurmanın yolunun yine kuruma özgü bir model kurmaktan geçtiğinin altını çiziyor. Çalışanların bilgiye direkt erişmek istediği bu dönemde iç iletişim de kaçınılmaz olarak yükselişe geçti. Bugün, her konuda önce çalışanlara anlatmak, doğru ve şeffaf bilgileri onlarla paylaşmak ve hatta onların fikirleriyle gerekli durumlarda yeniden düşünmek ve projeyi gerektiğinde baştan tasarlamak durumundayız.
Bu bir zorunluluk olmasa da, bu yöntemi kullanan kurumların çalışan mutluluğu adına kazançlı çıktığını pek çok araştırmada görebiliyoruz. Bunun için de gerçekçi olup, bir durum değerlendirmesi yapmak gerekiyor. Kurumun önceliklerinin, çalışan tercihleriyle uyumlu olması olmazsa olmaz. Uymadığı durumlarda da konuyu yalnızca iç iletişimle çözebileceğimize inanmak, hayallere dalmak kadar romantik.
İç iletişimin başarılı olabilmesi için, çalışana iletilmesi gereken bilgilerin eksiksiz olması, doğru kanalın tercih edilmiş olması, mesajın en açık biçimde hazırlanması ve bu konunun destekleyici sponsorlar tarafından da benimsenmiş olması gerekli.(Aklımıza ilk liderler geliyor)
Peki bu işin bir sırrı var mı? Bill Quirke'in modeli belki biraz yol gösterici olabilir.
ABCDE modeli nedir?
A-Audience: Hedef kitle
B-Behavior: Davranış
C-Content: İçerik
D-Delivery: Çıktı
E-Evalutaion: Değerlendirme
Bu model yalnızca iletişim profesyonelleri tarafından değil, iç iletişime önem veren kurumlar için de çok değerli. “Biz bir video çekmek istiyoruz.” demeden önce içeriği ve çıktıları en sağlıklı biçimde değerlendirip doğru kanala ve yönteme yönelmekte fayda var.
Quirke, modelin her dönem her konuda işe yaradığını iddia ediyor. İç iletişimde tercih edilen kanalların değerini artıran unsur, içerik. Bu kapsamda doğru mesajı vermenin en anlamlı yolunu bulmak gerekiyor. Kurum kültürü, hazırlayacağımız içeriği anlayacak mı, içselleştirecek mi?
Bunun için tek yapmamız gereken, her kesimden çalışanı iletişim süreçlerine de dahil etmek. Çalışan görüşleri ve değerlendirmesi yine bizi E’den A’ya ışık hızıyla götürebilecek. Peki, iç iletişimde bu yöntemi kullanırken elimizde ne gibi yenilikler var?
Yarın yenilikçi iç iletişim kanalı Poppulo tarafından düzenlenen İç İletişimin geleceği seminerini dinledikten sonra, yazımıza heyecanla yeni notlar ekleyerek devam edeceğiz.
-feryal-
Kitap önerisi: Making the Connections: Using Internal Communication to Turn Strategy into Action,Bill Quirke (2008)
Sözlük anlamı; "(birine karşı) sevgi, saygı ile duyulan içten yakınlık" olarak tanımlanan bağlılık, bugün kurumların süslü …
Dört bir yanımızı yeni çalışma modellerine geçiş mitleri sarmışken, Büyük İstifa döneminin ülkemize …
BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital …
İçinde bulunduğumuz pandemi koşulları, sosyo-ekonomik ve politik olaylar küresel boyutta şirketlerin %60’ının …